Skip to content

Profiel bestuurder DSH – september 2023

Stichting De Stuw Hoevelaken (DSH) zoekt een vitale bestuurder (m/v) die hart heeft voor Hoevelaken. Een bestuurder (m/v):

  • die zowel een denker als een doener is;
  • die flexibel is en goed kan communiceren;
  • met technische affiniteit;
  • die goed kan omgaan met Microsoft Word en Excel;
  • die toekomst gericht is en een aantal jaren zich als vrijwilliger voor DSH wil inzetten.

DSH is in Hoevelaken verantwoordelijk voor de dorpshuisfunctie en de exploitatie van het gebouw

De Stuw aan de Brink te Hoevelaken. De dorpshuisfunctie bestaat op dit moment uit het verhuur van de zalen voor een aantrekkelijk tarief aan verenigingen en stichtingen in Hoevelaken. Daarnaast verhuurt DSH de zalen ook op commerciële basis en zijn er vijf vaste huurders in de Stuw te weten Grand Café De Haen,  Fitness Centrum Hoevelaken,  Jongerencentrum Blits, het Gemeente Loket en Beweging3.0.

Stichting DSH  wordt op dit moment bestuurd door een bestuur van vijf (2 dames en 3 heren) bestuurders, te weten: de voorzitter/beheerzaken, de secretaris, de penningmeester, de bestuurder activiteiten & acquisitie en het bestuurslid algemeen/project “de nieuwe Stuw”.

De nieuwe bestuurder gaat het huidige bestuur helpen om voor een deel het beheer van De Stuw in te vullen. Ons bestuur werkt als één team en van elke bestuurder wordt verwacht elkaar te ondersteunen.

Het beheer omvat o.a. techniek, energie en onderhoud van het gebouw en het beheer van de hieraan gerelateerde kosten. Daarnaast is de ondersteuning van de activiteiten en acquisitie belangrijk.

Ook is onze stichting op het moment druk met het project “de nieuwe Stuw” waarbij van elke bestuurder wordt verwacht om hierover mee te denken en mee te werken om tot een perfect multifunctioneel nieuw gebouw te komen voor de dorpshuisfunctie, de bibliotheek, het jongerencentrum, de medische praktijk en de horeca. Het is de intentie dat dit gebouw in 2025 wordt gebouwd en daarna spoedig in gebruik genomen wordt.

De verwachte tijdbesteding voor de bestuurder beheerzaken schatten wij in op plusminus 24 tot 30 uur per maand. De werkzaamheden omvatten:

  • Een maandelijkse bestuursvergadering van 2,5 uur op de vrijdagmiddag (deze middag staat niet persé vast) plus een aantal uren voor voorbereiding en werk dat hieruit voortvloeit;
  • Maandelijks de energiestanden bijhouden en de energiekosten berekenen van De Stuw;
  • Controle op de technische status van het gebouw zoals het functioneren van de lampen, de verwarming, de airco’s, de geluidsinstallatie en beamer, brandbeveiliging van het gebouw etc.;
  • Relatie onderhouden met onze leveranciers voor het onderhoud van het gebouw;
  • Samen met de andere bestuurders het beleid van De Stuw voortzetten en verder vormgeven;
  • Van andere bestuursleden (tijdelijk) passende taken mee ondersteunen of overnemen;
  • Meedenken en werken aan het project “de nieuwe Stuw”.

De nieuwe bestuurder krijgt hiervoor terug een gemotiveerd en gezellig bestuur, dankbare verenigingen en stichtingen uit Hoevelaken zoals Historisch Hoevelaken, Het Gebeuren, Vrouwen van Nu, de Hulpdienst, de Voedselbank etc., ervaring in de exploitatie van een gebouw met tevreden huurders en een breed netwerk in Hoevelaken.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met;

Marcel Schaap, Voorzitter/beheerzaken DSH,  0631780794

 

Back To Top